lauantai 24. lokakuuta 2015

Lomaflunssa!

Niin, minähän olin töissä viime viikolla perjantaista sunnuntaihin.
Ja oli kuulkaas semmonen väsy päällä, että! Sitä ei jaksanu töitten jälkeen ku romahtaa sänkyyn tai sohvalle.
Maanantai oli vielä työpäivä. Sillon alkoki kamala päänsärky. Ja yskitti. Ja yskiminen sattui päähän entistä enemmän...

Tiistaina mulla alkoi kuuden päivän syysloma, samalla kun lapsetkin syyslomaansa viettivät <3
Vaan mites kävi?
Tää äiti makas ja nukku sohvalla päänsäryn kanssa koko tiistaipäivän. Kellon ympäri nukutun yön jälkeen.
Tai no iltapäivällä pysyin Buranan voimalla sen verran tolpillani ja hereillä, että sain sohvan reunalla istuen hinnoiteltua hurjan määrän kirpparille menevää tavaraa...
Tavarat ku piti torstaina saada vietyä sinne kirpparille.

Keskiviikko oli kuitenkin jo hieman parempi. Ei tarttenu ihan koko päivää viettää nukkuen :-D

Torstaina sain kuin sainkin jo vietyä myytävät tavarat kirpparille. Ja kun tää kirppari on sen verran kaukana, ja kun mun äiti vei meidän lapset plus mun veljenpojan Ouluun HopLopiin samana päivänä, niin minäkin ajelin sinne kattomaan lasten iloa ja touhua ja riemua <3

Mutta että en oo sitte käsitöihin jaksanu koskeakaan varmaan viikkoon!

Eilen illalla  otin taas kutimet käteen.
Tyttären sukkia oon vähän matkaa tehny eteenpäin. Kantapäät olis seuraava projekti niissä.
Samoin tilauksesta tekemääni Nurmilintu-huivia oon saanu jatkettua kohta loppusuoralle asti.

Tänään iltapäivästä, isännän ollessa hirvimettillä, jaksoin jopa ottaa tämmösen projektin tehtäväkseni:


Tuumiskelin, että vois samalla istua keittiönpöydässä kutomassa, käyttää ajan hyödyksi. Mutta en mää viittiny alkaa sukkiin tehä kantapäitä, saatika sitä isoa huivia. Tuossahan joutuu vähän väliä hyppäämään hellan ääreen :-D
Jotain piti kuitenki kehittää.



Muistelin siinä vaiheessa, että eräs tuttava ihastui mun tekemiin virkattuihin säärystimiin ja pyysi tekemään itselleen valkoiset samanlaiset.
Ongelmahan tietysti oli se, että eihän mulla ollu valkoista lankaa, ku olin värjänny kaiken valkoseen vivahtavankaan :-D
Nyt olin kuitenkin jo ehtinyt ostaa kerän valkoista 7 Veikkaa, ja istahdin virkkaamaan.

Tämmöset sain aikaseksi:




Ohje löytyy Nemiran Nurkkauksesta.
Ihana ja nätti ja nopsa malli <3

Seuraavaan postaukseen uskoisin tulevan ainakin Nurmilintu-huivin, ellei muutakin ;-)

Nyt on vielä sen verran tukkoinen ja väsynyt olo, että vähän hitaammanpuoleisesti nämä hommat etenee...

*******************************************

Tuota alinta kuvaa katsoessani huomasin vielä yhden jutun!
Miltä näyttää syksyisen sateen pisaroiden muodostama vesilätäkkö, kun sen pintaan sadepisarat osuvat?
Kenties noilta napeilta?
Mun mielestä ainaki!
Eli määhän osallistun näillä säärystimillä tämän kuun Silmukan Ytimestä -haasteeseen!
Siellä on aiheena SADE/VESI :-)
Haastetta emännöivät blogit Silmukan saalistus sekä Pipon ytimestä. Linkit löytyy tuosta sivupalkista ;-)


http://silmukanytimesta.blogspot.fi/

5 kommenttia:

  1. Kohtalon toveri terve. Mäkin oon köhiny ja nukkunut viime vuorokauden. Lapsille väkisin ruuan vääntänyt, en juuri muuta... Kuvat säärystimet, menee To do listalle! Mä lupasin lättyjä huomenna omantunnon hoitajana lapsille välipalaksi.

    VastaaPoista
  2. Mulla ei ole vielä flunssa iskenyt, vähän on kurkussa ollut tuntemuksia. Pojat on jo olleet ja toivon mukaan oli siinä. Nuo napit tosiaan tuo sadepisarat mieleen. Ja itseäkin alkoi houkuttaa säärystimet tekasta. =) Aivan ku ei muutenki olis taas sata työtä kesken, ei vaan oikeen jaksut riitä keskittyä vielä niihin... pitää saada jotain helppoa tällä hetkellä.

    VastaaPoista
  3. Nämä säärystimet on just semmonen näppärä ja helppo välityö. Sikäli mikäli virkkuukoukku vähänkään pysyy hyppysissä :-)

    VastaaPoista
  4. Toivottavasti olet jo terveiden kirjoissa. Eikä pöpö tarttunut muuhun perheeseen. Sehän se aina on, että kun itse pääsee tolpilleen, lapsi sairastuu. Kivat säärystimet ole virkannut.

    VastaaPoista
  5. Kauniit ja erilaiset säärystimet. Paranemisia sinne toivottaa neljättä viikkoa poteva.

    VastaaPoista

Sylillinen kiitoksia kommentistasi <3