tiistai 19. huhtikuuta 2016

Kurkkuoosi vs. ompeloosi

Juttuhan menee siis näin:
Neuloosista puhutaan paljon. Mutta mää kudon. Eli siis kutoosi...
Entäpä ku kyse onki virkkaamisesta? No tietty virkkuoosi...
Mutta ku mää oon aina innostunu molemmista vuorotellen, niin se on siis se kurkkuoosi!

Nyt vaan ei oo langat kiinnostanu juuri ollenkaan viime aikoina. Sukat olis kesken ja huivi olis kesken. Vaan ku ei niin ei...
Sen sijaan mulle iski ompeloosi!

Eräänä rauhallisena iltana itsekseni päätin ruveta googlettelemaan juttuja.
Ja mietiskelin mun kangasvarastoani. Mikä ei todellakaan oo mitenkään runsas :-D
Ei siellä ollu mitään trikoon tyyppistä, joustavaa.
Mutta eipä hätiä mitiä! Mulla oli tummansininen, melkein käyttämätön trikoopaita! Joka oli mulle liian iso!
Määhän kaivoin mun iänvanhan Archerin kaapista. Sama Archer, millä äiti teki jotain collegepukuja mulle ja mun veljelle jottain 20-25 vuotta sitten ;-)


Ja mää otin sen paidan. Piirtelin paperille jotain, leikkasin, neulasin sen paperin paitaan kiinni, leikkasin, ompelin, mallasin, ompelin, leikkasin, ompelin....

Ja tadaa!


Toi on mun päähän vähän väljä. Mut ei se haittaa! Se on just hyvä tuollaseksi ohkaseksi kotiulkoilupipoksi! Mullahan ei ollu ku neulepipoja aikasemmin ;-)
Tää on tehty siis kaksinkertaiseksi...

Mutta mitä sitten?
Ompeloosi puras pahemman kerran!
Eikä sitä kangasta tosiaan enempiä ollu.
Mutta olihan mulla se yks mekko, joka ei enää istunu mun päälle!
Mut ei mulla sitä enää oo :-D





Mun mekosta tuli tyttärelle pipo, panta/huivi sekä hame :-D

Nyt on kangas loppu, mutta ompeloosi kaivertaa edelleen kovasti...
Noh, tilausta on jo tehty ;-)
Tänään tuliki postissa yks tilaus. Löysin nimittäin hauskoja, leikattavia, silitysarkkeja. Joista siis voi leikata kuvioita ja kiinnittää ne silittämällä kankaaseen.
Ihan oli pakko heti testata. Mun pipoon eksyi sydämiä <3



 Siis mahtavaa!!!
Nyt vaan ei malta millään oottaa, että kangastilaus kotiutuu huomenna! Ja sithän ne kankaat pitää vielä esipestä ja malttaa antaa kuivuakki.
Ei oo kärsimättömän hommaa ollenkaan :-D


5 kommenttia:

  1. Hienot pipot sydämineen:-) Kuule kyllpn tutun näköönen archer, tuommonen on mulla kans. Kova rassi vielä:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä oo korjuuksilla tarttenu käyttää, ihan huippuvehje <3
      *koputtaa puuta*

      Poista
  2. Sinua on puraissut käsityökärpänen ja se onkin hyvä puraisu! Monet suosittelevat kirpputoreja ja kierrätyskeskuksia, niistä saa kankaita ja vaatteita joita voi hyödyntää edullisesti. Vanhat vaatteet kannataa toki hyödyntää, niissä on monesti hyvää materiaalia. Toivotan ompelun iloa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinulle :-)
      Kyllähän minä yritin oman vaatekaappini läpi käydä, mutta ei siellä muuta sopivaa ollut. Joustamattomia kankaita, käyttämättömäksi jääneitä verhoja yms. mulla kyllä on kaapissa jemmassa.
      Harmikseni totesin myös, että lasten vaatteissa ei ole niin isoja kankaita hyödynnettävänä, että niistä ainakaan pipoja saisi tehtyä.
      Myöskin lähimmät kirpputorit ja kierrätyskeskukset on 50km päässä.
      Helpommalla pääsin kun netistä tilasin. Onnekseni löysin edullisesti lievän 2-laadun kangastakin edullisemmalla hinnalla ;-)

      Poista
  3. Sullahan on siellä oikein pipotehdas. Mä siis luin nää kolme pipopostausta väärässä järkässä. Nyt vaan ottamaan tilauksia vastaan.

    VastaaPoista

Sylillinen kiitoksia kommentistasi <3