perjantai 17. huhtikuuta 2015

Setti syksyksi

Mun SNY lähetti mulle huhtikuun paketissa 3 kerää harmaata Dropsin Brushed Alpaca Silkiä.
Menin Garnstudion sivustolle etsimään langalle sopivaa, itselleni mielekästä ohjetta.
Löysin tämmöisen:
http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=156&d_id=41

Ja tein tämmöiset:







Ohjeena mulla oli tosiaan tuo Garnstudion ohje. Mutta joku siinä tuntui aivan hassulta. Niin kauan ku yritin ohjetta seurata, tuppas tulemaan kummallisia heittoja reikäkerroksissa, ja muutoinkin.
Sen jälkeen, kun päätin heittää ohjeen kauemmas ja tehä oman mielen mukaan samaa tyyliä, niin rupesikin homma sujumaan :-D
Pääpiirteittäin oon kuitenki ohjeen mukaan tehny, mutta tuossa kuvio-osassa oon saattanu vähän soveltaa omiani :-D

Lisäystä jälkikäteen: Unohtui kirjottaa kokemukset langasta.
Ihanan pehmeää ja kevyttä. Huivia tein 5mm puikoilla. Helpolla valmistui.
Kämmekkäät on tehty 3,5mm puikoilla ja siinä alkoi jo olla hankaluuksia noin pörröisen langan kanssa. Kerrosten laskeminen varsinkin oli työlästä, ja siinä pääsikin SNY:ltäni saama kerroslaskurikin testiin <3
Virheitäkin näihin asusteisiin muutama tuli, ja ne sai näihin jäädäkin. Meinasi purkaminen tuolla langalla olla melko mahdotonta :-D
Kaikenkaikkiaan miellyttävä kokemus <3

Lankaa näihin upposi huimat 51g :-D
On todella ilmavan kuohkeaa lankaa, ihanaa päällä.
Tää setti pääsee laatikkoon odottelemaan ensi syksyä. Itselläni aion ehdottomasti nämä pitää <3

Flunssa alkaa olla paremmalla puolella.
Kuumetta piteli siinä 38 asteen molemmin puolin sen yhden päivän. Eilen oli vielä todella heikko ja surkea olo, vaikka kuumetta ei enää ollu.
Ja kyllä se vielä tänäänkin kauppareissu puhallutti ja hikoilutti sillä mielin, ettei koskaan ennen oo kauppareissu noin rankka ollu :-D

Huomenna taas lyhkänen päivä töissä ja sunnuntai lepoa <3


10 kommenttia:

  1. Siis iik... ihanat! Mä en voi muuta, kuin ihailla sun tarmokkuuttasi. Olit sairaana ja kuitenkin on jo huhtikuunpaketin langat neulottu. Ja kerroslaskuriakin pääsit jo testaamaan. Mitäs tykkäsit? Kiva kuulla, että tauti on hellittänyt. Aurinkoista viikonloppua sinulle ja perheellesi!

    VastaaPoista
  2. t. salainen neuleystäväsi, 30

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mullako tarmokkuutta...? No ehkä sillon, ku käsitöistä on kyse. Ei kyllä muuten :-D
      Viikko näissä meni tehdessä. Huivissa eniten aikaa, kun sairastinkin. Kämmekkäät valmistui eka eilisen aikana ja toka tänään. Aika nopeita tehä.
      Kerroslaskuria en ookaan ikinä ennen kädessänikään käyttäny :-D
      Ihan tuntui näppärältä vehkeeltä. Yleensä oon tarvittaessa pitäny tukkimiehen kirjanpitoa, kynällä viivoja paperille.
      Paitsi toisaalta se tukkimiehen kirjanpito on parempi siinä mielessä, että tyttären on vaikeampi siitä mennä mun laskuja sekottamaan :-D

      Nyt mulla alkaa jo olla yks tyttärelle sopiva sukanvarsiki valmiina 7 Veikasta. Jotain uutta piti siihenki päästä kokeilemaan ;-)

      Oikein mukavaa viikonloppua teillekin <3

      Poista
  3. Tyylikkäät ja lämpimät asusteet. On muuten viisasta neuloa valmiiksi syksyä varten. Olen monesti ilahtunut, kun kylmien ilmojen tultua takin taskusta löytyy valmiina uudet käsineet ja heijastin valmiiksi kiinnitettynä. Näin kauniita asusteita voi toki käyttää jo nytkin, kylmällä ilmalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :-)
      Kyllä toki voi käyttää nytkin, kyllä täällä vielä ilmoja riittää :-)
      Luulenpa, että syksyllä saan mun harmaan villakangastakin käyttöön, kun nyt napit kiristää. Säästän nämä uudet asusteet mun ens syksyn uuteen lookiin ;-)

      Poista
  4. Vastaukset
    1. :-)
      Mulla on nyt puikoilla sulta tänään tullutta vihreää lankaa ;-)

      Poista
  5. Kaunis setti... mullakin samaa lankaa tuli viime kuun sny-paketissa. Vielä ei ole puikoille päätynyt, kun en vieläkään ole osannu päättää kummin päin tekisin. =) Ja kun oli vähän muuta puikoilla. ;D

    VastaaPoista
  6. Onpas pehmoisen ja lämpöisen näköinen setti <3

    VastaaPoista
  7. Voi niin kauniit ja varmasti lämmittävät, kelpaisi minullekin, olet taitava! Sny9

    VastaaPoista

Sylillinen kiitoksia kommentistasi <3