maanantai 29. joulukuuta 2014

Lapasiako mää lupasin?

Ihan ekaksi:
Kiitos teille kaikille, ketkä ootte täällä käyneet ja kommentoineet <3
Aina en ihan kaikkia ehdi/muista/jaksa erikseen kiitellä :-)

Mutta sitten:
Edellisessä postauksessa lupasin, että lapasia tulee seuraavaan postaukseen. Eli siis tähän.

Joki-langasta tekemäni lapaset tosiaan vietiin multa käsistä ekalla työreissulla :-D
Tein itselleni toiset.
Jotain kummallista vaan tapahtui huovutuksessa. Oliskohan mun pitäny laittaa sinne pyykkäriin mukaan vain se yksi iso pyyhe, niin ku ennenki, ja jättää ne kolme pientä laittamatta.
Nämä meinas nimittäin huopua kiinni :-O
Onneksi saatiin isännän kans revittyä niitä auki sen verran, että mulle itselleni kelpaa käyttöön oikein hyvin :-)
Noihin mahtuu vielä alulapasetki. Täällä onki sellasia nyt tarvittu, ku pakkanen on paukuttanu reippaasti yli -20ast... Tänään oli jo vähän lauhempaa.

Joki-kinttaat 2



Mun äiti myös kyseli tässä jonkin aikaa sitten lapasia kinttaiden alla käytettäväksi.
Tytärkin tarvitsi uudet.
Ja tietysti itsellenikin tarvitsin, koska alulapaset pitää olla hieman napakammat, ku nuo mun entiset.

Äitin:

Tyttären:

Mun:


Näihin sai hyvin upotettua jämänöttösiä. Mun omissani on toisessa lapasessa jopa 4 eri nöttöstä tuota Pöllö-lankaa :-D

Siinäpä muutamat lapaset. Saas nähä, mitä tulee seuraavaksi. Jotain mulle uutta juttua oon opettelemassa, joten pysykäähän linjoilla ;-)


2 kommenttia:

  1. Sieviä lapasia kaikki ja huovutetut on ainakin lämpimät. Ja ootpa saanut jämälankoja vähemmäksi. :)
    Jossakin on neuvottu, että ommella vaikka pieni muovipussi muutamalla ompeleella huovutettavan tossun tai lapasen sisään, niin se ei huovu kiinni. Itse olen tehnyt niin ja se on auttanut, mutta siinä on oma homma sitten irrottaa se muovi sieltä sisältä.

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia, Virpi :-)
    Joskus, kun ihan ekat lapaset huovutin Puro-langasta, laitoin muovipussit sisään.
    No nehän huopui sitten ihan mahdottomasti, eikä ne pussit enää pesun jälkeen olleet siellä lapasissa, vaan pykkikoneen pohjalla. Vaan ei ne lapaset kuitenkaan kiinni huopuneet. Itelle piti tehä, ja koko oli hurrrrrjan venyttelyn jälkeen "erittäin jämäkät 2-vuotiaan" :-D

    VastaaPoista

Sylillinen kiitoksia kommentistasi <3