tiistai 19. toukokuuta 2015

Kässäkirjani

SNY-ringin emolta tuli sähköpostitse pyyntö, että me osallistujat tekisimme pienen inventaarion käsityökirjoistamme.
Tämä sen takia, mikäli joku haluaa lähettää parilleen kirjan, niin ei tulisi samoja, mitä on ennestään.

Senpä vuoksi laitan tänne kuvan kera pienen esittelyn mun hurrrrrjan runsaasta kässäkirjastostani.
Samalla tulee myös itsellä palauteltua näitä ja niiden sisältöjä mieliin.


Neulo ja nauti! -kirjan ostin heti mun käsityöharrastukseni alussa. Siinä on tosi paljon hyödyllisiä perusasioita, mutta myös ohjeita ja ideoita osaavammallekki kutojalle.
Kirja opastaa ihan alusta lähtien neulonnan perusjuttuja ja työvälineitä.
Tässä on myös esitelty ja ohjeistettu paljon erilaisia mallineuleita, mm. pitsejä ja palmikoita sekä monenlaisia reunuksia ja muita yksityiskohtia, joita voi soveltaa vaikkapa paitoihin, tai mihin nyt vain sattuu hoksaamaan :-D
Todella mielenkiintoinen ja monipuolinen kirja.

Seuraavaksi taisin ostaa Suloisimmat sukat, kun oli tarjouksessa. Aivan upean kauniita sukkamalleja, Cookie A:n suunnittelemia.
Monia malleja haluttaisi kokeilla, mutta vielä en ole mitään tästä tehnyt. Katselen vain ja ihastelen :-)
Kirjassa on myös ohjeistettu hienosti oman sukkamallin suunnittelua. Siihen en oo kauheasti perehtynyt, kun en ole ajatellut ruveta mitenkään semmosia suunnittelemaan :-D
Esittelyssä on myös erilaisia aloitus-, kärki- ja kantapäätyylejä.

Kolmantena mun kirjasto täydentyi Suurella Sukkakirjalla. Helppoja malleja, kauniita, ihan perus-sukkakirja kuitenkin.
Löytyy perussukkaa, palmikkosukkaa, kirjoneulesukkaa, pitsisukkaa, ja muutamia hauskan persoonallisiakin malleja :-)
Tässä myös opetetaan erilaisia kantapäitä ja kärkikavennuksia.
Tästä kirjasta sovelsin "mekot" tyttären seeprasukkien varsiin.

Uusin tulokas on Rakas villasukka. Tarjouksessa taisi olla sekin, kun ostin.
Todella kauniita, persoonallisia malleja. Jotain oon siitä tehnytkin.
Tän kirjan miinuksena sanoisin, että tuo haisee ihan hirvittävän pahalle! :-D

Siinäpä ne oli, kokonaiset neljä käsityökirjaa :-D
Lisää olis tarkoitus ostella, kunhan sopivia tulee vastaan.
Löytyyhän niitä ohjeita ja vaikka mitä netistäkin, mutta mää oon semmonen kirjaihminen. Mukava selailla vaikka nukkumaanmennessä, jos vaikka unissa tulis ideoita ;-)
Kirjastosta oon myös lainaillu monenlaisia käsityökirjoja. Mutta onhan oma aina oma <3


P.S. Hipsulainen arpoo kauniin huivin, menkääs osallistumaan :-)


4 kommenttia:

  1. Kiitos tästä! Mulla ei oo yhtää samaa kirjaa, kuin sulla.
    Voi kamalaa sen ruohon kanssa. Mua hävettää! Lähettää nyt noin onnettomia siemeniä. Mun ruohoon tuli sentää kokonaista kaks kortta. Tekis mieli mennä urputtamaan kauppaan. Oliskohan siemenet voineet olla vanhoja? Mä syynäsin vielä pussit kaupassa, mutta ei niissä ollut mitään päiväyksiä.
    t. salainen neuleystäväsi, 30

    VastaaPoista
  2. Eihän noista siemenistä koskaan tiiä :-)
    Mulla on niitä vielä vähän jäljellä. Kokeilen vielä toisenkin kerran, josko onnistuis paremmin.

    VastaaPoista
  3. Laittaisitko osoitteen, johon voisin lankanyssäkän laittaa (osakainen at gmail.com)

    VastaaPoista

Sylillinen kiitoksia kommentistasi <3