lauantai 16. elokuuta 2014

Vilaus tehdyistä ja vähän tekemätöntäkin

Jospas nyt kuitenkin vilautan teille niitä tiskirättejä, joita oon Blend Bamboosta väsäilly.
Lankaa riittääkin vielä :-D
Tarkempia kuvia saatte, kunhan ehdin kaiken langan näihin kuluttamaan ;-)
Tuo sininen on kyllä oikeesti aika petrooli, vaikka kuvassa näyttää violetimmalta...


Pojalle tässä yritän kiiruusti saada Fabel-sukkia valmiiksi. Kauan mulla olikin eka sukanvarsi kesken, vaan ku jänskän tarjouksen/pyynnön sain, niin tuli kiire saada sukat valmiiksi. Tartten nimittäin joutuin käyttöön sukissa kiinni olevat puikot...
Ensin meinasin, että jospa tekisinki sen ekan sukan ja sen jälkeen tekisin sen uuden jännä-jutun. Mutta eihän se niin käy, ku sitten tulis varmasti taas eriparisukat :-D . Eli parempi tehä kerralla kumpiki sukka valmiiksi.
Nyt onkin jo eka sukka valmiina ja toisestakin varsi.

Tästä jännä-jutusta lisää myöhemmin. Sukat esittelen, kunhan valmistuvat.

Viikonlopun ratoksi meille tuliki ihan uus urakka, joka ei lankaan liity mitenkään :-D


Tuo läjä pitää kaikki pätkiä puoleksi ja pinota liiteriin. Tuolla takempana on siistissä pinossa isännän omasta metsästä tekemät, jotka saavat vielä kuivua yhden talven yli ennen käyttöä.

Näissä tunnelmissa, hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille <3

7 kommenttia:

  1. Onpa kiva kuulla, että näin innostut tarjouksesta. =) Toivottavasti onnistuukin sitten. Mulla pyörii ideoita päässä... vähän liikaakin tällä hetkellä. Oikee saa mistään kiinnikään. Ehkä mä alan väkertää helmien parissa niin saa aivot taukoa tähän hulinaan.
    Meillä oli pojat ollu mummin ja papan kanssa puusavotassa sillon kun met miehen kanssa juoksimma Oulussa. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, hauska tarjous, taas <3
      Puusavotta, jokavuotinen urakka. Minä en oikein oo muksuja uskaltanu päästää mukaan, kun halkomakonetta ja moottorisahaa pitää käytellä. Kyllä siinä silti on semmostaki hommaa, että muksutki mukaan pääsee jossain vaiheessa <3

      Poista
  2. Blend Bamboo on todella miellyttävää lankaa iholle, mutta arvokasta. Kauniita liinoja olet virkkaillut siitä. Minä pyrin neulomaan molempia sukkia samanaikaisesti, eli kaksilla sukkapuikoilla. Puikon pidikkeet ovat silloin kyllä tarpeen, mutta tuleepa samankokoiset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä aivan ihanantuntuista lankaa. Lankamaailmasta tilasin, tarjouksessa hinta oli 2,80€/50g. Näyttäisi olevan edelleen tarjouksessa ;-)
      Minä meinasin tehä magic loopilla nuo sukat, mutta siihen olis sotkeutunu jo vähän liikaa lankakeriä mun makuun :-D

      Poista
  3. Onpa nättejä ja pirtsakan värisiä tiskirättejä.
    Puusavotta lämmittää useamman kerran, pilkkoessa ja polttaessa :)

    VastaaPoista
  4. Ihana värisuora tiskirättejä <3 Mä tykkään tuosta langasta, ite oon maksanu siitä enempi ko tuo 2,80. Mut on hintansa väärti. Just tein tuosta langasta ja M&K:n morhairista sen ihanan oranssin paidan. Se on vaan jotenki niin ihanaa lankaa <3 Samaisestsa langasta on muuten tulossa vauvan peittoki.
    Niin ärsyttävää ko tuo puusavotta aina kakarana oliki, mä niin kaipaan sitä. Me vaan tilattiin niin paljo puita sillon ekalla kerralla ettei tarvii ihan heti tilata uusia. Meillä ko on vaan yks avotakka, ja muuten kalliolämpö, niin ei tuu kauheena poltettua, paitsi viilistelyjä varte <3
    Ihanaa alkanutta vkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noista tiskiräteistä kaks lähti jo uuteen kotiin :-)
      Meillä tulee kyllä puuta poltettua. Muuta lämmitystähän meillä ei ole, ku leivinuuni keskellä taloa ;-)

      Poista

Sylillinen kiitoksia kommentistasi <3